دکتر جمال انتظاری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد در جلسه شورای سلامت این شهرستان با بیان این مطلب خواستار همکاری تمام دستگاههای اداری شهرستان برای اجرایی شدن این طرح شد.
دکتر جمال انتظاری سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد در جلسه شورای سلامت این شهرستان با بیان این مطلب خواستار همکاری تمام دستگاههای اداری شهرستان برای اجرایی شدن این طرح شد.

محمدرضا رجایی فرماندار میبد با تأکید بر حفظ آمادگی ادارات و ارگانها برای اجرای این طرح مهم اظهار امیدواری کرد که اجرای طرح باعث ارتقاء شاخص های بهداشت و درمان شهرستان و تسهیل روند درمان شهروندان گردد

دکتر انتظاری سرپرست شبکه بهداشت ودرمان نیز با تبیین ویژگی های این طرح و نحوه اجرای آن در سطح شهرستان مهمترین شاخص های اجرای طرح پزشک خانواده در نقاط شهری را عدالت در سلامت و پاسخگویی، حذف تقاضای القایی، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای شهروندان، تولید خدمات سلامت ملی در ارتقاء سطح سلامت فرد، خانواده و جامعه و افزایش کارایی وکیفیت خدمات در بخش سلامت دانست. ایشان اصلاح الگوی مصرف دارو و خدمات در بخش بهداشت و درمان را یکی دیگر  از نقاط قوت این طرح دانست. وی پیشگیری از بیماری و شناخت کامل و مسئولیت مستمر پزشک در مقابل بیمار و استفاده متناسب از خدمات پاراکلینیکی برای بیماران را از نقاط قوت این طرح دانست. ایشان یادآور شد این طرح بر اساس اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش سلامت و برای اصلاح نظام سلامت به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

دکتر انتظاری در خصوص آمادگی های لازم در این رابطه با اجرای طرح نیز گفت: این طرح در مردادماه سالجاری در سطح استان یزد و شهرستان میبد اجرا می شود و هم اکنون مراحل اولیه کار از جمله توجیه پزشکان عمومی شهرستان، برگزاری جلسات درون بخشی و توجیه کارشناسان بهداشتی، و نیز تبین طرح برای مسئولین ادارات و نهادهای مرتبط انجام گرفته است. اضافه می نماید در راستای اجرای این طرح مرکز هدایت و راهنمای بیماران نیز در هر شهرستان راه اندازی و در تمام طول 24 ساعت پاسخگوی شهروندان خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا